کارینو » بلاگ » بهترین مقاصد تحصیلی دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی کدامند؟

بهترین مقاصد تحصیلی دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی کدامند؟

اگر قصد سفر کردن به خارج از کشور برای کشف فرصت‌های تحصیلی تازه هستید، انتخاب‌های متعددی پیش روی شما خواهد بود. سفر کردن و کشف بهترین مقاصد تحصیلی دنیا فقط باعث افزایش شکوفایی شما در زمینه‌های علمی نیست بلکه باعث می‌شود تا مستقل‌تر بشوید، با تغییرات زندگی بهتر کنار بیایید و البته فرد بهتری بشوید.
بهترین مقاصد تحصیلی سال ۲۰۱۸
نکته جالب و خوب این است که برخی از بهترین مقاصد تحصیلی ، هزینه مادی و معنوی کمتری نسبت به تحصیل در داخل کشور به شما تحمیل می‌کنند. پس دست به کار بشوید و به جای تلف کردن زمان و انرژی خود، بین‌المللی بشوید. در ادامه برخی از بهترین مقاصد تحصیلی دنیا در سال ۲۰۱۸ را معرفی می‌کنیم.
۱. کره جنوبی
در سال ۲۰۱۸، کره جنوبی به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی معرفی شده است. این کشور با مجموعه‌های معروف سریالی و غذاهای عجیب و بامزه یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل است. کره و پایتخت آن سئول به شکوفه‌های زیبای گیلاس، زندگی پرهیاهو و هیجان، سواحل زیبا، معابد گوناگون و استفاده از فناوری به شکلی گسترده معروف استشما برای تحصیل در کره جنوبی می‌توانید به سئول یا سایر شهرهایی مثل دئگو و چون‌چئون بروید. از مشهورترین رشته‌هایی که در کره وجود دارد می‌توان به زبان کره‌ای، مهندسی رایانه، رشته‌های مطالعات آسیا و کسب و کارهای بین‌المللی اشاره کرد.
۲. ژاپن
ژاپن همیشه در میان بهترین کشورها و بهترین مقاصد تحصیلی عنوان می‌شود. علت این حضور مداوم هم چیزی جز منحصر به فرد بودن بیش از حد آن نیست. فرهنگ ژاپنی بسیار خاص است به طوری که نمونه آن را هیچ جای دیگری نمی‌توانید ببینید. فرهنگ، رسوم خاص، خلاقیت در فناوری و زبان در این کشور خاص و جذاب است.بهترین مقاصد تحصیلی در ژاپن شامل توکیو، کیوتو، اوساکا،ناگویا و فوکوئوکا است. اگر رهسپار ژاپن شدید و قصد تحصیل در ژاپن دارید، یادتان نرود که به هیچ‌ غذایی نه نگویید. حتی اگر ظاهر غذا را نپسندیدید باز هم آن را امتحان کنید که پشیمان نخواهید شد.
۳. استرالیا
استرالیا گوشه دنج و زیبای دنیا است که سالانه تعداد زیادی دانشجوی خارجی از نواحی مختلف دنیا به تحصیل در شهرهای آن نظیر سیدنی، بریسبِن، پرت و ملبورن می‌پردازند. مناظر فوق‌العاده، آرامش زیاد و امکانات خوبی که دانشگاه‌های تراز اول استرالیایی ارائه می‌کنند از جمله جذابیت‌های آن برای تحصیل در استرالیا است و آن را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی بدل کرده است.
۴. اسپانیا
اسپانیا نیز یکی از بهترین کشورها دنیا برای تحصیل است. در هیچ کجای اروپا نمی‌توانید، مراسم و رویدادهای شاد، آفتابی درخشان، ساختمان‌های بی‌نظیر و بناهای قدیمی جالب را در کنار هم ببینید. زبان اسپانیایی گه دیگر فوق‌العاده است. انگار مردم این کشور به زبان عشق با هم صحبت می‌کنند.
شهر بارسلونا یا شهرهای کوچک‌تری ماند سویا و سالامانکا از جمله بهترین مقاصد تحصیلی اسپانیا به شمار می‌روند. در ضمن، غذاهای اسپانیایی هم فوق‌العاده هستند.
۵. ایتالیا
کشور ایتالیا با آن همه غذای خوشمزه و سابقه تاریخی قطعا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی دنیا به شمار می‌رود. رم به تاریخ و رشته‌های کسب و کار بین‌المللی شهره است، فلورانس هم به خاطر هنر و دانشجویان هنری خود معروف است. اگر هم به دنبال مد و فشن باشید، باید به میلان بروید. در اوقات فراغت خود هم شیوه طبخ درست پاستا را بیاموزید.
۶. چین
چین یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است. در سال ۲۰۱۸ هم مانند سال‌های قبل، این کشور در رده بهترین مکان‌های برای تحصیل حضور دارد. فرصت‌های تحصیلی زیادی در این کشور وجود دارد. شهرهای بزرگ، امکانات خوب تحصیل، مناظر زیبا و فرهنگ غنی از جمله مواردی است که باعث می‌شود سالیانه تعداد زیادی دانشجوی خارجی برای تحصیل در چین به این کشور بروند.
می‌توانید شهرهای بزرگی چون پکن، شانگهای و هنگ کنگ را برای تحصیل انتخاب کنید یا خیلی ساده به شهرهای کوچک‌تری مانند چونگدو یا کونمینگ بروید. بیشتر دانشگاه‌های چینی زبان چینی و انگلیسی را برای تدریس در دستور کار خود قرار می‌دهند.
۷. آلمان
آلمان یکی از کشورهایی است که تحصیل مجانی و با هزینه کم در آن مقدور است. پس اگر دوست دارید در رشته کسب‌ و کار بین‌الملل تحصیل کنید به فرانکفورت بروید؛ اگر طالب تحصیل در علوم انسانی هستید به کالج معروف هایدبرگ مراجعه کنید و علوم فنی را در دانشگاه‌های مختلف فنی این کشور پیشرفته تحصیل کنید. در اوقات فراغت هم از غذاهای خوب، دیدنی‌هایی مانند قلعه سیندرلا یا هنرهای مدرن غافل نشوید.
۸. آمریکا
هیچ کشوری به اندازه آمریکا، کالج و دانشگاه‌های معتبر و معروف ندارد. در این کشور، فرصت‌های زیاد و بی‌نظیری برای دانشجویان خارجی وجود دارد. تمام نقاط آمریکا، دانشگاه‌های معتبری دارد که با امکانات خوب، پذیرای دانشجو از سراسر نقاط دنیا است.
۹. بریتانیا
بریتانیا (انگستان، ولز، اسکاتلند)، از جمله بهترین مقاصد تحصیلی دنیا به شمار می‌رود. تحصیل در دانشگاه‌هایی قدیمی با بناهای تاریخی قطعا شما را یاد مدرسه هری‌پاتر خواهد انداخت. ایرلند شمالی هم دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد. پس اگر قصد تحصیل در بریتانیا را دارید، حواستان به دانشگاه‌هایی مانند سنت‌اندروز اسکاتلند یا آکسبریج انگلستان باشد. از فضای دانشجویی در شهرهایی مانند بنگور و کاردیف در ولز و کتابخانه‌های خوب بلفاست غافل نشوید.
۱۰. انگلستان
انگلستان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. از آب و هوای آن که بگذریم، متوجه دانشگاه‌هایی قدیمی و به شدت معتبر مانند آکسفورد و کمبریج می‌شویم. دانشگاه‌هایی که مرجع علمی در جهان بوده‌اند و در رشته‌های مختلف، به ارائه بهترین خدمات آموزشی می‌پردازند. منچستر و لندن از جمله شهرهای خوب دانشگاهی کشور انگلستان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا