کارینو » آموزش زبان انگلیسی » آموزش زبان انگلیسی با سریال » آموزش زبان انگلیسی با قسمت ۵ فصل ۱ سریال Game of Thrones

آموزش زبان انگلیسی با قسمت ۵ فصل ۱ سریال Game of Thrones

سریال تلویزیونی “Game of Thrones”، با داستان پیچیده و شخصیت‌های فراوانش، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه‌های اخیر بوده است. این سریال، عناصر فراوانی از زبان و فرهنگ انگلیسی را در داستان خود دارا می‌باشد و برای علاقمندان به آموزش زبان انگلیسی، فرصتی فراتر از سرگرمی فراهم می‌کند. در این مقاله، قسمت ۵ از فصل ۱ سریال “Game of Thrones” را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نکات زبانی و اصطلاحات مهم را برای آموزش زبان انگلیسی به علاقه‌مندان به این زبان به اشتراک می‌گذاریم. در این راه، شما با دنیای جذاب و تاریخی سریال “Game of Thrones” آشنا شده و بهبود مهارت‌های زبانی خود را ادامه خواهید داد.

📺 پیشنهاد مطالعه: آموزش زبان انگلیسی با سریال Game of Thrones

نکات گرامی و آموزشی موجود در این قسمت از سریال Game of Thrones

در جملات زیر، از گرامرهای مختلفی استفاده شده است. در ادامه به توضیح گرامرهای مهم در هر جمله اشاره خواهم کرد:

Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder.”

این جمله دارای یک جمله اصلی است که جمله سوالی به شکل نفی نمی باشد. از فعل “isn’t” (نفی فعل “to be”) برای بیان نفی استفاده شده است.

The things I do for love.”

این جمله نیز دارای یک جمله اصلی است که از فعل “do” به عنوان فعل اصلی استفاده شده است. این جمله از حروف اضافه “for” برای بیان دلیل و ارتباط بهره برده است.

I am the sword in the darkness.”

این جمله دارای جمله اصلی است که از فعل “am” و فاعل “I” تشکیل شده است. همچنین از حروف اضافه “in” برای نشان دادن مکان استفاده شده است.

A girl is Arya Stark of Winterfell, and I’m going home.”

این جمله دارای دو جمله اصلی است که توسط کاما (“and”) به هم متصل شده‌اند. جمله اول از فعل “is” و فاعل “A girl” تشکیل شده است، و جمله دوم از فعل “am” و فاعل “I” تشکیل شده است.

I have a tender spot in my heart for cripples, bastards, and broken things.”

این جمله دارای جمله اصلی است که از فعل “have” و فاعل “I” تشکیل شده است. همچنین از حروف اضافه “for” برای بیان دلیل و ارتباط بهره برده است.

Is it true that Starks have a direwolf?”

این جمله یک جمله سوالی است که از فعل “is” و فاعل “it” تشکیل شده است. از حروف اضافه “that” برای معرفی موضوع جمله استفاده شده است.

I’m not a hero. Just a high-functioning drunk.”

این جمله دارای دو جمله اصلی است که توسط کاما (“Just”) به هم متصل شده‌اند. جمله اول از فعل “am” و فاعل “I” تشکیل شده است، و جمله دوم از فعل “am” و فاعل “I” تشکیل شده است.

Lannisters always pay their debts.”

این جمله دارای جمله اصلی است که از فعل “pay” و فاعل “Lannisters” تشکیل شده است. این جمله یک جمله معمولی است.

A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge.”

این جمله دارای جمله اصلی است که از فعل “needs” و فاعل “A mind” تشکیل شده است. همچنین از حروف اضافه “as” برای مقایسه استفاده شده است.

The things I do for my family.”

این جمله نیز دارای یک جمله اصلی است که از فعل “do” و فاعل “I” تشکیل شده است. از حروف اضافه “for” برای بیان دلیل و ارتباط بهره برده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا