کتاب گویا
فصل ۲۵. انگلیسی زبان تجارت جهانی است
A few years ago I was reviewing business proposals.
چند سال قبل مشغول مرور درخواست های تجاری دریافت شده بودم.
Our company needed new graphics for our website, so I had posted a job on an international freelancer forum.
شرکت ما نیاز به گرافیست برای وب سایتمان داشت، در نتیجه من در این رابطه پستی در انجمن کارکنان مستقل جهانی ایجاد کردم.
We got over twenty responses to our job posting.
ما بیش از ۲۰ درخواست دریافت کردیم .
Each posting contained a bid for our project.
هر درخواست شامل پیشنهاداتی برای پروژه ما بود.
As I reviewed the bids, I noticed the nationalities of the graphic artists.
وقتی که پیشنهادات را مرور می کردم متوجه ملیت های مختلف گرافیست ها شدم.
There was a company from Argentina.
یک کمپانی از آرژانتین.
There was an artist from Hungary.
یک هنرمند از مجارستان.
There was a Japanese bidder.
یک پیشنهاد دهنده از ژاپن.
There was a German and a Malaysian.
یک آلمانی و مالزیایی.
There were several from the United States and Canada.
و چندین درخواست دیگر از آمریکا و کانادا وجود داشت.
As I looked them over, I was struck by this clear example of globalization.
همانطورکه به درخواست ها نگاه می کردم محو در مثال جهانی بودن شده بودم .
These people were all participating in an online international marketplace.
این افراد همگی در بازار جهانی آنلاین شرکت داشتند.
Then I realized the obvious: they were all using English to do so.
سپس متوجه چیزی مشخص شدم که آنها همگی برای شرکت در این بازار از زبان انگلیسی استفاده می کردند.
Every bid was written in English.
همه پیشنهادات به انگلیسی نوشته شده بود.
Therefore, each of these artists was competing not only based on their artistic ability, but also on their ability to communicate their strengths in English.
بنابراین هنرمندان نه تنها در توانایی هنری خود در حال رقابت بودند بلکه بر روی معرفی مهارت هایشان به انگلیسی نیز در حال رقابت بودند.
Clearly, English is the international language of business.
واضح است انگلیسی زبان تجارت بین المللی است.
It is for this reason that schools, everywhere in the world, offer English classes.
به این دلیل است که مدارس در سراسر جهان کلاس های انگلیسی برگزار می کنند.
English language ability is a competitive advantage to any and all who have it.
مهارت زبان انگلیسی یک مزیت رقابتی برای شخصی است که آن مهارت را دارا باشد.
English opens the world, to companies and freelance artists alike.
انگلیسی جهان را برای کمپانی و هنرمندان مستقل باز می کند .
Lack of English closes opportunities and puts you at a disadvantage in our global economy.
ندانستن انگلیسی فرصت ها را بسته و شما را در مضیقه اقتصاد جهانی قرار می دهد.
These are simply the facts, be they pleasant to you or not.
این ها حقیقت هستند چه برایتان خوشایند باشد چه نا خوشایند.
The simple truth is that English is growing increasingly important to the global economy.
حقیقت واضح این است که انگلیسی در اقتصاد جهانی در حال رشد است.
More and more jobs, in more and more countries, are requiring spoken English proficiency.
بیشتر شغل ها، در بیشتر کشورها نیازمند مهارت گفتاری انگلیسی هستند.
Some companies, such as the Japanese company Rakuten, are making English their official language.
بعضی از شرکت ها به طور مثال راکوتن، انگلیسی را به زبان اصلی خود تبدیل کرده اند.
Rakuten’s founder and CEO Hiroshi Mikitani created an English-only policy for the web commerce company.
موسس و گرداننده شرکت راکوتن، هیروشی میکیتانی سیاست “فقط انگلیسی” را برای شرکت اینترنتی خود ایجاد کرد.
Mr. Mikitani said “one of the things holding back Japanese firms from competing globally is a language barrier that prevents them from fully grasping overseas competition.
آقای میکیتانی میگوید: یکی از چیز هایی که موسسات ژاپنی را از رقابت جهانی عقب نگه داشته، ندانستن زبان است که از رقابت خارج از کشور جلوگیری می کند.
” He also said that lack of English proficiency limits Japanese companies from pursuing global talent and retaining non-Japanese staff.
او همچنین گفته، نداشتن مهارت انگلیسی، شرکت های ژاپنی را از داشتن استعداد جهانی و حفظ کارکنان غیر ژاپنی محدود می کند.
With the new policy, all employees are required to use English for company communications, including meetings, presentations, emails, proposals, and other documents.
با این سیاست جدید تمام کارکنان نیاز به استفاده از انگلیسی در ارتباطات شرکتی که شامل قرار های کاری، سخنرانی ها، ایمیل ها، درخواستها و سایر موارد دارند.
The company expects employees to be proactive about learning English independently.
شرکت از کارکنان خود انتظار دارد که به شدت دنبال یادگیری انگلیسی به شکل فعال و مستقل باشند.
While this is a developing trend for Japan, many international companies are increasing their requirements for English.
با اینکه این روند در ژاپن در حال پیشرفت است، خیلی از دیگر شرکت های بین المللی در حال افزایش دادن نیاز های خود برای انگلیسی هستند.
Many, like Rakuten, are instituting English-only policies.
خیلی شرکت های دیگر همانند راکوتن در حال ساختن سیاست “فقط انگلیسی” هستند.
As this trend grows, the demand for business English grows with it.
هر چه این روند پیش برود نیاز به انگلیسی تجاری افزایش می یابد.
Increasingly, in the business world there is simply no escape from English.
با افزایش این روند در دنیای تجارت راه فراری از انگلیسی وجود نخواهد داشت.
It’s Still English
هنوز بحث اصلی انگلیسی است
Business English opens economic opportunities.
انگلیسی تجاری فرصت های شغلی زیادی ایجاد می کند.
Because of this, a large variety of business English classes, schools, textbooks and lessons have arrived to fill the need.
به همین دلیل کلاس های انگلیسی تجاری متنوع، مدارس، کتاب های درسی و دروس مختلفی چاپ و ایجاد شده اند تا این نیاز را برطرف سازند.
Not surprisingly, most of these use the same old methods to teach business English as they used to teach general English.
هیچ تعجبی وجود ندارد که بیشتر این منابع از روشهای مشابه قدیمی تدریس انگلیسی برای آموزش انگلیسی تجاری استفاده می کنند.
Business English, however, is not a separate type of English.
انگلیسی تجاری، با این حال جدا از انگلیسی عمومی نیست.
The happy truth is that most of the English used in business situations is the same English used commonly in other situations.
خوشبختانه بیشتر انگلیسی استفاده شده در انگلیسی تجاری مشابه انگلیسی مرسوم در سایر موقعیت ها است.
In business, you’ll find the same common vocabulary, the same common idioms, and the same grammar.
در تجارت، شما همان واژگان مرسوم، اصطلاحات و گرامر همیشگی را خواهید یافت.
The main addition to business English is simply vocabulary related to specific business topics.
بخش مجزای انگلیسی تجاری، واژگان مربوط به موضوع خاص تجاری است.
This vocabulary falls into two categories: general business terms and specialized jargon.
این واژگان به دو بخش تقسیم می شوند: قواعد کلی تجاری و اصطلاحات تخصصی.
General business terms are those used throughout the business world.
قواعد کلی تجاری آنهایی هستند که در سراسر دنیای تجارت استفاده می شود .
These are common phrases often used in meetings, proposals, and presentations.
آن ها عبارات مرسومی اند که معمولا در قرار های کاری ،درخواست ها و سخنرانی ها استفاده می شوند.
These are quite easy to learn, using the same Effortless English methods you are already using.
یادگیری این قواعد با استفاده از روش Effortless English بسیار ساده است.
The Easy Way To Learn Business English
راه ساده برای یادگیری انگلیسی تجاری
Learning business English is simply a matter of selecting real materials that are related to business topics.
یادگیری انگلیسی تجاری مستلزم گلچین کردن منابع واقعی مربوط به موضوع تجارت است.
In other words, you use the exact same Effortless English method.
به بیان دیگر شما از روش Effortless English استفاده می کنید.
First you focus on fuel, your psychology.
اول شما به سوخت یعنی روانشناسی زبان متمرکز می شوید.
You change your limiting beliefs.
اعتقادات محدود کننده خود را تغییر می دهید.
You put yourself into a peak emotional state.
خود را در شرایط قله احساسی قرار می دهید.
Then you use the seven Rules.
سپس از ۷ قانون Effortless English استفاده می کنید.
You spend most of your time listening.
بیشتر زمان خود را صرف گوش دادن می کنید.
You learn deeply.
عمیق یاد می گیرید.
You avoid grammar books and textbooks.
کتاب های گرامری و درسی را حذف می کنید.
You listen to mini stories and point of view stories — choosing stories about business topics that use business English vocabulary.
به داستان های کوتاه و دیدگاه گوش می دهید که مربوط به موضوع تجارت باشند و از واژگان تجاری استفاده کنند.
For extra listening, listen to real business English materials such as business podcasts, business newscasts, and business audiobooks.
برای گوش دادن های اضافی به منابع واقعی تجاری که عبارت اند از پادکست های تجاری، خبرنامه های تجاری و کتاب های صوتی تجاری گوش می دهید.
When possible, get both the text and audio versions.
وقتی ممکن بود هم متن و هم صوت را به همراه خود داشته باشید.
Read and listen simultaneously.
همزمان بخوانید و گوش دهید.
Just as you did with general English, choose materials that are interesting to you.
درست همانند کاری که با انگلیسی عمومی خود کردید، منابعی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند.
If you are a salesperson, choose materials related to sales.
اگر فروشنده اید، موادی را انتخاب کنید که مربوط به فروش باشند.
If your area is finance, then focus on audios and text related to finance.
اگر زمینه کاری شما مالی است، تمرکز خود را به فایل های صوتی و متون مربوط به مواد مالی بگذارید.
You have nothing special to do.
کار خاصی برای انجام دادن ندارید.
Just follow the same Effortless English system, using business materials.
فقط سیستم Effortless English را در مواد تجاری دنبال کنید.
Learn Specialized Jargon Last
اصطلاحات تجاری را در آخر یاد بگیرید.
Some fields of business have a large number of specialized words.
بعضی از بخش های تجارت شامل کلمات تخصصی زیادی هستند.
This specialized vocabulary is called “jargon.
این کلمات تخصصی “Jargon”خطاب می شوند.
” For example, accountants have a large number of accounting terms which are used extensively in their jobs.
بطور مثال حسابداران حجم عظیمی از قواعد حسابداری دارند که به شکل گسترده در کارشان استفاده می کنند.
This specialized vocabulary is vital for accountants.
این واژگان تخصصی برای حسابداران حیاتی است.
While necessary, jargon is the final type of business English you will learn.
با اینکه لازم است، اصطلاحات تخصصی آخرین نوع از انگلیسی تجاری است که شما یاد خواهید گرفت.
Before learning jargon you should first focus on general business English.
قبل از یادگیری اصطلاحات تجاری شما باید به انگلیسی تجاری ای که عمومیت دارد متمرکز شود.
Master the most common business phrases by listening to and reading real business content.
به عبارات تجاری مرسوم با گوش دادن و خواندن منابع انگلیسی واقعی مسلط شوید.
Only after you have done this should you concern yourself with jargon.
فقط زمانی که این کار را انجام دادید باید نگران اصطلاحات تجاری تخصصی باشید.
Of course, you’ll learn your field’s jargon in exactly the same way as you learned general business English.
واضح است که باید عبارات تخصصی مربوط به زمینه خود را همانند انگلیسی تجاری عمومی یاد بگیرید.
When you are ready, simply change the material you are listening to and reading.
وقتی که آماده شدید، موادی که گوش می دادید و می خواندید را تغییر دهید.
Gather real materials that are specifically related to your field.
مواد واقعی ای را جمع آوری کنید که مختص زمینه شما باشند.
Choose material that is useful.
منابعی را بیابید که مفید باشند.
Rather than focusing on the English, focus on learning more about your field from English sources.
به جای تمرکز بر یادگیری انگلیسی، متمرکز بر یادگیری بیشتر در زمینه کاری خود از طریق منابع انگلیسی شوید .
Develop your knowledge and skills using these sources and you’ll automatically improve your business English at the same time.
علم، آگاهی و مهارتهای خود را با این منابع پیشرفت دهید و خود به خود انگلیسی تجاری را همزمان یاد بگیرید.