این قصهها به شما کمک میکنند تا در حین سفر زمان را بگذرانید.

پرواز در یکی از شلوغترین فصول سال بهمعنی انتظارهای طولانی است. برای کمک به سپری کردن زمان در گیت و روی باند، از نویسندگان و ویراستاران The Atlantic پرسیدیم: بهنظر شما بهترین کتاب فرودگاهی کدام است؟
The 7½ Deaths of Evelyn Hardcastle، نوشتهٔ استوارت تورنت
دلیل خاصی وجود دارد که رمانهای «فرودگاهی» معمولاً در ژانر معمایی و هیجانپذیر هستند. وقتی در لولهٔ فلزی آسمان یا اتاق انتظار پیش از پرواز گیر میکنید، تنها چیزی که میخواهید زمان بگذرد. این یعنی به یک داستان جذاب نیاز دارید! بدون اینکه بیاحترامی باشد، اینجا جای تفکرات طولانی ادبیات کلاسیک نیست، هرچند که من در بقیهٔ موارد آن را دوست دارم. برای یک معمایی با سبک و substance، نمیتوانید بهتر از The 7½ Deaths of Evelyn Hardcastle پیدا کنید. این رمان ترکیبی است از چرخش فراطبیعی Groundhog Day بر روی معمای کلاسیک «کسی در مهمانی افراد ثروتمند میمیرد». کارآگاهی روز قتل را بارها بازتولید میکند؛ هر بار در بدن مهمان متفاوتی. شخصیتها بهطرز غنی تجسم شدهاند؛ مهارتها و عیوب منحصربهفردشان هر روز مسیر کشف را برای کارآگاه رقم میزنند. این ویژگی عمق روانشناختی به پازل پیچیدهٔ معما میافزاید — پس از آغاز این کتاب، ممکن است پیش از آنکه متوجه شوید، در حال فرود باشید.
— جولی بک، نویسندهٔ داخلی
Speedboat، نوشتهٔ رناتا آدلر
این کتاب را برای نخستین بار در طول تعطیلات تابستان گذشته خواندم و وقتی این هفته دوباره آن را برداشتم، متوجه شدم تقریباً هیچیک از صفحاتش را به یاد ندارم. این خود تحسینی است — گواهی بر اثر مسحورکنندهاش. نخستین رمان آدلر داستانچینی خاصی ندارد؛ بلکه بهصورت مجموعهای از قطعات کوتاه و کمی بلندتر که عمدتا شامل مشاهدات و بیانیههای یک روزنامهنگار نیویورکی به نام جِن فین دربارهٔ شهرش، آشنایانش، کارش و اخبار روز است، باز میشود. کتابی است که میتوانید گاهبهگاه به آن سر بزنید. میتوانید چند پاراگراف را در گیت بخوانید یا بگذارید کتاب بهصورت پیوسته شما را درگیر کند تا زمانی که سبد نوشیدنیهای شلوغ حواستان را پرت کند. آدلر به کلیشهها سرپیچی میکند؛ نثر او غیرمنتظره، طناز و مطمئن است. رمان پر از بیربطیها و داستانهای تصادفی است؛ اگرچه خواندن دقیق (و چندبار) آن پاداش میدهد، اما حتی اگر برخی جزئیات را از دست بدهید یا برخی جملات را دوبار بخوانید، لذتبخش است.
— مایا چونگ، ویرایشگر همکار ارشد
The Portrait of a Lady، نوشتهٔ هنری جیمز
سلیقهٔ من برای سرگرمیهای داخل پرواز خلاف انتظار است: هیچچیز مانند یک حماسه، مرا بههم نمیزند. بدون توجه به فضای محدود یک صفحهٔ کوچک یا صندلی میانی که دستها را فشرده، در دنیای نیمهمرکزی حالت پرواز، زمان بهصورت شکوهمند گسترش مییابد، اگر بدانید چگونه از آن بهره ببرید. وقتی گزینههای فیلم ضعیف است، ترجیح میدهم کتابی طولانی، جذاب و بهمقدار دشوار را باز کنم. امسال، در مسیر عید شکرگزاری، کتاب «The Portrait of a Lady» اثر هنری جیمز را به اتمام رساندم — بیش از ۶۰۰ صفحه پر از جملات پیچیده، تحلیلهای نزدیک به شخصیتها، استدلالهای ظریف و انگیزههای مخفی و زیرکانه. دریافت کردم لذت بردن از دستکاریهای طبقهٔ تفریحی قرن نوزده، حتی در میان صدای جیغکش نوزادان و اعلانهای عمومی، آسانتر است تا اگر اعلانهای خبری فعال میشدند. ایزابل آرچر میتوانست در طول روزهای طولانی قطار و ماههای تعطیلات به انتخابهایش دلدرد بدهد؛ من نیز میتوانم همانقدر این انتخابها را در پرواز ساعت ۷:۴۵ صبح به سمت PHX (فرودگاه فینیکس) بررسی کنم.
— بوریس کاچکا، ویراستار ارشد
The Hunger Games، نوشتهٔ سوزان کالینز
داستان دیستوپی کالینز تمام عناصر یک کتاب پروازی قوی را دارد: طرحی سریع، ساختار جهانی ساده و پایان تأثیرگذاری که برای تخلیهٔ احساسی در ارتفاع ۳۰٬۰۰۰ فوت مناسب است، بدون اینکه روحیهٔ شما را برای بقیهٔ روز خراب کند. کتاب اول این سهگانه داستانی ساده و جذاب بهسبک دیوید در مقابل غول ارائه میدهد؛ داستانی دربارهٔ نوجوانانی که سعی میکنند در یک نمایش مرگبار که توسط یک خودکامه بیمار بهمنظور منافع نخبگان جامعه برگزار میشود، زنده بمانند. دو کتاب دوم، اگرچه جدیتر، همچنان جذاباند؛ زیرا اخلاق واضح کتاب اول به بحث Catching Fire دربارهٔ تغییر تدریجی بهجای انقلابی میسپارد و سپس به بررسی Mockingjay در مورد مشارکت و مسیر لغزندهٔ فساد میانجامد. بهعلاوه، اگر پیش از پایان سفر، هر سه کتاب را تمام کنید، میتوانید دوباره از ابتدا شروع کنید و نسخهٔ فیلمی آنها را بینید.
— کارن اوسترگرن، معاون سرپرست رونوشت
Aimless Love، نوشتهٔ بیلی کالینز
سفرهای هوایی پر از حواسپرتی هستند: صف متناوب TSA، اعلانهای تغییر گیت، و همینکه فکر میکنید میتوانید تمرکز کنید، صدای خفهٔ اینترکام که میگوید سوار شوید. اما هنگامی که در پرواز هستید، سرعت کاهش مییابد و ذهنتان میتواند به سرگردانی بپردازد.
Aimless Love، مجموعهای از شعرها توسط شاعر پیشین ملی بیلی کالینز، تمام این جنبههای سفر هوایی را در بر میگیرد. شعرهای کوتاه و زندهنگرش او وقتی زمان کم است، شکوفا میشوند. (به شعر کوتاه «No Time» دربارهٔ دینامیکهای والدین یا تعهدی در پیادهرو «Oh, My God!» نگاه کنید) اما این اشعار بهسرعت به تأملات سنگینتری میگرایند—در مورد فداکاری مادرانه، یا پایداری شعر، یا عشقی «بدون هدیه، یا کلمات ناآرام، بدون شک، یا سکوت در تلفن»—که تنها با نگاهی به آسمان میتواند تقویت شود.
— لوئیز پارالِس، ویراستار دستیار
مقاله

فرهنگ را دوباره عجیب کنید
توسط دبلیو دیوید مارکس
۲۵ سال پس از آغاز قرن بیست و یکم، فرهنگ بهمرور زمان بهطور قابلتوجهی متفاوت از دوران هزارسالهٔ پیشین است. زندگی روزمره هرگز اینقدر پر از چیزها نبوده است — رشتهای بیپایان از کلمات، ایدهها، بازیها، آهنگها، ویدیوها، میمها، اظهارات عجیب، فروپاشیهای سلبریتیها، نکات زندگی، حیوانات فوقالعاده ماهر. با این حال، مخاطبان میتوانند احساس کنند چه چیزی کم است. با تمام انرژیای که جامعه امروز در فرهنگ میگذارد، چیزهای جدیدی بهدست نیامدهاند و یقیناً هیچ چیز انقلابی بهانداز کافی برای بهطور کامل پیشی گرفتن از گذشته وجود ندارد.
مقالهٔ کامل را بخوانید.
آلبوم عکس

در اینجا برخی از عکسهای عجیب و شگفتانگیز آرشیو را میتوانید مشاهده کنید.
