کارینو » بلاگ » آموزش ترکی استانبولی

آموزش ترکی استانبولی

زبان ترکی یا درست تر زبان ترکی ترکیه زبانی از خانواده زبان های اورال – آلتای و منسوب به گروه زبان های اوغوز است. این زبان در جغرافیای وسیعی از جمله ترکیه عراق، جزایر بالکان، آسیای میانه، جمهوری آذربایجان، قبرس، ترکنمستان، اروپای میانه، بخشی از روسیه و بخش هایی از بلغارستان و قرقیزستان نیز صحبت می شود. همچنین زبان ترکی زبان رسمی کشورهای ترکیه، بوسنی هرزگوین، قبرس شمالی و زبان مناطقی از رومانیا، مقدونیه، کوسووا عراق و برخی از مناطق بلغارستان است.
زبان های ترکی به لهجه های گوناگونی تقسیم می شود: (لهجه: تفاوت هایی که در یک زبان به دلایل جغرافیایی و سیاسی در صدا، ساختار و چینش کلمات ایجاد شده و آن زبان را به لهجه های متفاوت تقسیم کرده است .)

لهجه ی اوغوز جنوب غربی ( آناطولی، آذری، آسیا و ترکمن های عراق(
لهجه ی کیپچاک شمال غربی ( تاتار، قزاق، خزر و گاگاووز(
لهجه ی چاغ تای جنوب شرقی ( ازبک، قرقیز، قزاق(
لهجه ی ترکی آسیای میانه (آلتای، تووا، اویگورنژاد زرد، ترکستان شرق(
لهجه ترکی شمال شرقی (یاکوت(
لهجه ی ترکی چوواش
) از این لهجه ها لهجه-گویش استـــانبول تبدیل به یک زبان نوشتاری شده است. از دیگر زبــان های اورال- آلتای می توان زبان های ژاپنی، کره ای، مغولی، مجاری، فنلاندی را نام برد.
زبان های دیگر خانواده ی زبان های اورال- آلتای زبان های سالمی نیستند، اما زبان ترک در میان این زبان ها با داشتن ۸ حرف مصوت (صدادار) و ساختار جمله ای دارای فعل، فاعل، مفعول یک زبان غنی می باشد.
زبان ترکی از لحاظ ساختار جزو زبان های پسوندی می باشد و از این لحاظ با زبان فارسی که جزء زبان های ساختار پیچیده می باشد بسیار متفاوت است. اما به دلیل همسایه بودن این کشور و همچنین استفاده ی این زبان توسط ترک های منطقه ی آذربایجان و ترک های دیگر مناطق ایران و وامدار بودن این زبان از زبان فارسی یادگیری این زبان برای فارسی زبانان بسیار شیرین و جذاب است. در حال حاضر گویش ترکی استانبولی به عنوان گویش معیار کل زبان ترکی در نظر گرفته می شود و در موسسه کارینو با توجه به نیاز سنجی دانشجویان و متقاضیان، کتاب HiTiT برای آموزش این زبان در دوره های گروهی و نیمه خصوصی در نطر گرفته شده است . عمده دلیل انتخاب این کتاب توسط گروه آموزش دپارتمان ترکی استانبولی می توان به موارد متعددی نظیر : ۱-نزدیک بودن مطالب آن به آزمونهای رسمی ، ۲-کاربردی بودن آن که دانشجو تنها با مطالعه خود کتاب قادر خواهد بود تا به حد زیادی نیاز خود را برآورده سازد ، ۳- استاندارد بودن این کتاب و اینکه دانشگاههای معتبر ترکیه نیز از این کتاب جهت آموزش استفاده می کنند، و موارد مشابه دیگری اشاره نمود .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا