کارینو » مطالب » تفاوت آلمانی با سایر زبان ها

تفاوت آلمانی با سایر زبان ها

از آنجا که زبان آلمانی یکی از کاربردی ترین زبان های مادری در اروپا است.با تداخل زبان ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، و حتی انگلیسی.  حدود ۱۶ درصد از جمعیت اروپا زبان آلمانی را به عنوان زبان اول صحبت می کنند.
لذا دانستن واقعیت های آموزش زبان آلمانی از اهمیت به سزایی برخوردار است.
واقعیت های آموزش زبان آلمانی

درکجا به زبان آلمانی صحبت می شود؟
زبان آلمانی در میان گسترده ترین زبان های مورد استفاده در اتحادیه ی اروپا و زبان رسمی در آلمان، اتریش و لیختن اشتاین است.  این زبان همچنین یکی از زبان های رسمی سوئیس و لوکزامبورگ نیز می باشد. دیگر جوامع به زبان آلمانی وجود دارند که در سراسر اروپا پراکنده هستند، از جمله در استان بولزانو – بوزن در شمال ایتالیا و در بخش شرقی از بلژیک، و همچنین جوامع در شرق اروپا، شمال و جنوب امریکا.
نه تنها تعداد زیادی از کلمات از مبدا زبان آلمانی در زبان انگلیسی وجود دارند، بلکه زبان آلمانی با آغوش باز به استقبال زبان انگلیسی می رود. کلمات جدید به سیستم دستوری چاک دار، البته با یک دیلم، در صورت لزوم می باشند.  بنابراین، کلمات آشنا که پایانی عجیب دارند، کلمه ی جنس به آنها متصل شده و یا حتی معانی جدید ایجاد می کنند.
به هنگام بحث بر سر زبان آلمانی، اغلب به طور ناخودآگاه به این فکر می‌کنیم که این زبان تنها در آلمان رواج دارد، زیرا به درستی بزرگترین کشور آلمانی زبان در دنیا نیز هست. با اینحال، مهم است به خاطر داشته باشید که، همچون هر زبانی، تفاوت‌هایی در گویش‌ها وجود دارد که باید از آنها با خبر بود.
گویش آلمانی موجود در اتریش به عنوان آلمانی اتریشی  معروف است. جدا از تفاوت‌های آن، آلمانی اتریشی و آلمانی استاندارد عموما از یکدیگر قابل فهم هستند، بدان معنی که یک آلمانی معمولا آلمانی صحبت شده توسط یک اتریشی را می‌فهمد، و بالعکس.
آلمانی اتریشی به قرن ۱۸ ام باز می‌گردد و منشا غرور افرادی است که در آن کشور زندگی می‌کنند؛ بسیار کسانی که استفاده از اصطلاحات و عبارات اتریشی را دوست دارند و آن را به معادل‌های آلمانی استاندارد ترجیح می‌دهند. در پایین، ما بعضی از واژگان و عبارات آلمانی اتریشی را همراه با معادلشان در آلمانی استاندارد را گرد هم آورده‌ایم.
گویش‌های مختلف صحبت شده‌ی زبان آلمانی در سوئیس زیر لوای اسم آلمانی سوئیسی قرار می‌گیرند. فهمیدن این نکته مهم است که آلمانی و سوئیسی با هم تفاوت دارند و گویش‌های آنها متفاوت است. با این وجود، این گویش‌ها شباهت‌هایی را نیز با هم به اشتراک می‌گذارند که می‌توان آنها را به درستی کنار هم دسته بندی کرد.
از نظر دایره لغات، یک مولفه‌ی قابل توجه در زبان آلمانی سوئیسی، به عاریت گرفتن واژگان انگلیسی به دلایل ابداعات تکنولوژیکی است. در حالی که در آلمانی استاندارد برای هر تکنولوژی جدید یک کلمه ابداع می‌شود، سوئیسی زبانها اغلب از همان کلمات انگلیسی استفاده می‌کنند، که البته تلفظشان کمی با زبان انگلیسی متفاوت است. بعلاوه، زبان فرانسوی نیز که در سوئیس تکلم می‌شود در تلفظ نهایی این واژگان بی تاثیر نیست.

یادگیری زبان آلمانی چه مقدار سخت است؟
به نظر می آید زبان آلمانی، زبان دشواری  برای تحصیل توسط زبان آموزان زبان انگلیسی باشد، با کلمات طولانی و پیچ در پیچ آن، پایان چهار اسمی و سه جنس دستوری و تلفظ به هر عضله در دهان شما یک تمرین خوب می دهد. از سوی دیگر، همانگونه که هر دو زبان انگلیسی و آلمانی مرتبط هستند، شما تعدادی از شباهت ها را مشاهده می کنید که ممکن است آن را برای یادگیری آسان تر کند. همچنین، کلمات مرکب بسیار سرگرم کننده ای برای یادگیری هستند و به نظر می آید دستور زبان کاملا منطقی باشد. فقط مراقب قوانین استثنا باشید.
زبان آلمانی یک زبان بسیار توصیفی است. اسم ها، به ویژه، اغلب با مفعول ترکیب می شوند.
سخت ترین کلمات و چرخان ها در آموزش زبان آلمانی
کلمات آلمانی می توانند به شدت طولانی باشند، اما تنها این زبان را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید و کلمه را به آرامی با صدای بلند بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا